
Мета проекту - на прикладі розробки проекту електронної системи керування автоматичними дверми для службових приміщень, навчити учнів символіці логічних схем, їх маркування, застосування та набути і закріпити основні формули і теореми з різних предметів а також одержати навички складання практичної діючої моделі комбінаційного цифрового управляючого пристрою для відкривання дверей.
Як виникла ідея проекту?
З часів свого дитинства ми пам'ятаємо казку "Алі-баба і 40 розбійників", у якій казковий герой відкриває двері у печеру за допомогою закляття. Частина стіни зрушувалася вбік і відкривала вхід до печери з неліченими скарбами. Тоді, нам, ще зовсім малим дітям, навіть не спадало на думку, що це можливо.
Під час екскурсії рідним містом Кременчук, ми побачили, що обли

Що треба було зробити?
На початковому етапі ми пропонуємо учням навчитися працювати на комп'ютері для створення плану проекту, публікацій для висвітлення мети проекту, пошуку матеріалів в

На наступному етапі учні мають можливість розробити комбінаційний автомат на простих логічних елементах за наступним алгоритмом:
1. По визначеному алгоритму роботи пристрою виділяють незалежні змінні (виходи датчиків, ключів, кнопок і т.д.).
2. Виділяють вихідні сигнали схеми. Відмічається значення виходу на кожному наборі аргументів. Перевіряється незалежність стану виходу від послідовності появи вхідних наборів. Якщо така залежність спостерігається, то це не комбінаційна схема і потрібно користуватися другими методами.
3. Складається таблиця істинності або структурна формула функції.
4. Проводиться мінімізація булевої функції відомими способами.
5. Мінімальна диз’юнктивна нормальна форма представляється в вигляді суперпозиції елементарних наборів в залежності від елементного базису, який має розробник.
6. Наступним кроком має бути пошук та вибір необхідних логічних мікросхем в довідниках.
7. Потім ми підбираємо з наявних логічних мікросхем необхідні ІМС для складання та випробування електричної схеми пристрою.
Для роботи у проекті учням необхідно розділитися на три групи,
кожна з яких буде вирішувати свої проблеми:

- пошуковцям, яким рекомендується провести пошук інформації, знайти технічні рішення та витоки проблеми;
- технологам, яким пропонується розробка тех.процесу, створити необхідні рівняння, одержати булеві функції;
- електронікам, яким пропонується зробити вибір технічної бази для експерименту, створити принципову електричну схему, виконати макетування елементів та провести випробування змонтованої схеми.
На заключному етапі учні створюють презентацію своєї роботи у проекті, а також сторінку веб-сайту з висвітленням своєї роботи над проектом.
Очікувані результати.

Приймаючи участь у проекті учні застосовують свої знання з математики, інформатики а також промислової електроніки та мікропроцесорної техніки.
Працюючи в малих групах над розгалуженою проблемою проекту, вони вчаться взаємоповаги один до одного, прислуховуватися до різних думок, аналізувати, самостійно мислити та приймати важливі рішення.
Результатом роботи учнів у проекті є креслення схеми керування та побудований з інтегральних мікросхем макет системи керування автоматичних розсувних дверей .
Проект сприяє розвитку інтелектуальних і творчих здібностей учнів як фахівців своєї професії।
Мне очень понравился Ваш блог!Спасибо!
ВідповістиВидалитиДякую за оцінку нашої роботи.
ВідповістиВидалити